17 Aralık 2017 Pazar

Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği - Kitap Yorumu

 Merhabalar, uzun zamandan sonra yine karşınızdayız. -yız diyorum çünkü bu sefer yanımda erkek arkadaşım da var. Onun önerisiyle okuduğum bu kitabı birlikte yorumlamaya karar verdik. 

Hayatınızda daha önce hiç Çek Edebiyatı okumadıysanız Milan Kundera başlamak için çok uygun bir yazar, özellikle Franz Kafka'nın ağır diline alışamadıysanız veya size sıkıcı geliyorsa bu kitabı okuyun derim. Kitap dört ayrı karakterin birbirileriyle olan ilişkilerini herbirinin gözünden bize anlatıyor, bu benim hoşuma giden bir şey oldu çünkü ısınamadığınız bir karakterle daha rahat empati yapabiliyorsunuz. Okumaktan en keyif aldığım ve ara ara beni de çelişkilere sürükleyen Tomas'ın kısımlarıydı, tabi ki Ceren benim aksime Tomas'ın sayısız işkencelere maruz kalması gerektiğini söylüyor. Ben yine de derim ki Tomas'ı anlamaya çalışın ve onunla empati kurun. Sabina'dan bahsetmek gerekirse, kendisinin tam bir egoist manyak olduğunu düşünüyorum. Bütün kitapta en nefret ettiğim karakter olsa gerek. Diyebilirsiniz ki madem karakterlerden bu kadar hoşlanmıyorsunuz, kitabı nasıl sevdiniz? Kitabı ilgi çekici ve sürükleyici yapan en temel öğe zaten bu çelişkiler. Farklı insanların, ve farklı derken gerçekten alışılagelmişin dışındaki kişiliklerin hayata bakış açılarını merak ediyor, öğrenmek istiyorsanız aradığınız kitap Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği. Pişman olmayacağınız bir eser olacak. Son olarak, kitabı bitirdiğinizde kendinize şu soruyu sorun, hissettiğiniz yaşamın ve sürekli yinelemelerin ezici ağırlığı mıydı yoksa varolmanın dayanılmaz hafifliği mi? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder