15 Şubat 2014 Cumartesi

Uyumsuz ve Kuralsız - Yorum


Gelelim yorumlayacağım bir diğer kitap çiftine. Yakın zamanda okuyacağım için daha kolay olacağını düşünüyorum.







Öncelikle seriye genel bir bakış atalım. Size beklediğinizi verebilecek bir anlatıma sahip. Edebi açıdan yoksun değil. Betimlemeler, tasvirler eksik değildi. Seriye Açlık Oyunları çakması diyenler oldu tanıdıklarım içinden. Siz de böyle bir şeyle karşılaşırsanız kulak vermeyin derim ben. Çünkü ben hiçbir alaka kuramadım iki seri arasında. Sanırım haklımız distopyayı Açlık Oyunları ile tanıdığı için böyle yorumlar geliyor. Ama ben onlara katılmıyorum.


Artemis'in kalitesini çok beğendiğim söylenemez. Çeviriler sorunsuz, sayfaların kalitesi harika ama laf kapağa gelince düşüncelerim olumsuz. 

Beni tanıyan herkes bilir kitabımı okula götürürken bile korumalı paketlerle götürüyorum. Buna rağmen kapağın kenarı kırışıyorsa bu benim suçum değildir bence. Yine de rezil durumda olduğunu da söyleyemem tabi.






Uyumsuz'a çok ön yargılı yaklaştım. Açlık Oyunları çakması, anlatım ve karakter eksikliği var, kurgusu eksik vesaire bir sürü duyum aldım ve sonuç olarak okurken hep diken üstündeydim. Ama okudukça bu ön yargılar teker teker yıkıldı.

Karakterleri sevdim, kurguyu zekice ve özgün buldum. Tek bir sayfasında bile sıkılmadım. Oldukça akıcı ve beklediğimin çok çok üstünde başarılı bir kitaptı. 

Karakterlere özel bir yorum yapmayacağım ama Dört, Tris ve Tori'yi çok sevdim. Caleb ise belli nedenlerden ötürü sevmediğim bir karakter oldu. 


Uyumsuz'u bu kadar beğenince doğal olarak Kuralsız'dan beklentim oldukça yüksekti. Ama Kuralsız bunu karşılayamadı. Olaylar akıcı değildi. Sayfa saydım resmen. Dört bu kitapta gözümde büyük bir düşüş yaşadı. Karakterleri çözemedim. Kim hangi tarafta, kimin derdi ne, kim ne yapmaya çalışıyor belli değildi. Kötü diye bildiğimiz karakterler bir anda iyiye dönüşüyor ya da iyi diye bildiğimiz karakterler bir anda kötü bir şeyler yapmaya başlıyor. Ortaya karışık değişik bir şey olmuş o açıdan.

Rezalet değildi. Ama çok iyi de diyemem. Ama kapak gerçekten çok hoşuma gitti. Elimde gören herkes sırf kapağı için aldı baktı kitaba. Artemis, benim gözümde ilk defa bir serinin kapağı konusunda bu kadar başarılı. Zaten kitabın orijinal kapağı bildiğim kadarıyla.




Ayrıca serimizin ilk kitabının filmi çıktı çıkacak. Bu da fragmanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder