18 Ağustos 2014 Pazartesi

Everneath #1 Yerkara - Yorum

    Merhabalar, efendim. Uzun zamandan sonra yeniden blogumla birlikteyim. Bu uzun arada okuduğum kitaplar birikti ve hepsini teker teker yazmaya üşendiğimden en son okuduğumu yorumlasam sorun çıkmaz herhalde diye düşündüm. 

Yerkara'yı D&R'ın kısa süre önce yaptığı 5TL indiriminden almıştım. Seri olduğundan habersizdim. Başladım okumaya. İlk 100 sayfa bittiğinde kitaba vereceğim puan kafamda oluşmuştu. İkiden fazla etmez diye düşünüyordum çünkü hem öyle aman aman akıcı değildi hem de bütün fantastik kitaplarda olduğu gibi farklı bir dünyadan bahsediliyordu ama yazarımız o dünyanın detaylarına hiç inmemişti. Tüneller falan diyor karakterler ben diyorum tünel ne yani. Tabi az çok anlıyorsunuz bir şeyleri ama ben okurken bilgi eksikliği çektim. Dünyaya katılan bazı şeylerin tam olarak işlevini nereden geldiğini vs. bilmediğimden bağdaştırmakta ve bir anlam yüklemekte sorun yaşadım. 
Kitap kötü gidiyordu ama bırakmadım devam ettim, iyi ki öyle yapmışım çünkü sonradan bir anda gelişti olay. Neyin ne olduğunu daha iyi anlamaya başladım falan derken kitaba kapıldım. Sabah 5'e doğru kitap bitti ve sanırım ilk defa bir kitabı fırlattım.
O nasıl bir sondu? Yazar sen ne yaptın? Bu zamana kadar Jen'e (Lux'ın yazarı) kızardım sen nasıl son yazıyorsun diye ama bu arkadaş yıktı geçti. 
Tabi ben seri olduğunu da bilmiyorum ya. Bayağı bir ağladım hem sinirden hem okuyanlar bilir kitabın bitiş şeklinden. Asıl olay olduktan sonra birkaç saçma sayfa yazılmış ama oraları bulanık bulanık gördüğümden ve üzüntüden pek anlayarak okumadım doğrusu. 
Sonra araştırdım falan neyse ki serinin ilk kitabıymış bu ikinci kitap çıkmış yurt dışında hatta sevindim kendimce falan ama henüz Türkçe'ye çevrilmemiş. Sonradan acı gerçeği öğrendim, sanırım yayın evinin ikinci kitabı çıkarmama olasılığı varmış. Tepkimi siz hayal edin.
Sonuç olarak kitabı beğendim. İlerleyen sayfalarda vereceğim puan üçe çıktı ama bitirdiğimde bir dördü hak ettiğini düşündüm. Zaman kaybı değil hatta severek okunacak bir kitap. Ama hala söylüyorum yazarın oluşturulan dünya hakkında daha fazla bilgi vermesi lazım. 

*Bu bir "bloguma geri dönüş yaptım" yayını mıdır? Hayır. Bundan sonra hiç yazmayacak mıyım? Bilmiyorum. Uzun zamandır bir şeyler yazmak istiyordum ancak nasılsa kimse okumaz diyerek sürekli vazgeçiyordum. En sonunda dedim ben yazayım da nolursa olsun. Hala buradaysanız ve bu yorumu okuyorsanız öncelikle çok teşekkür ediyorum. İkinci olarak ufak bir yorumu benden esirgememenizi rica ediyorum. İyi okumalar dilerim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder