7 Temmuz 2015 Salı

Night School #1 Gece Okulu - Yorum





Merhabalar, efendim.

Yaz tatiline girmiş olmanın şerefine sonunda bir yazı yayınlayabiliyorum. Bu yılki sınav maratonunda buna zaman bulamamıştım malumunuz. 

Üzerindeki eşek kadar 5 TL yazısından da belli olduğu üzere bu kitabı geçen yaz D&R'ın yapmış olduğu indirimden almıştım ancak okumak bugünlere nasipmiş.





Gece Okulu kapak bakımından sevdiğim kitaplar arasında yer almıyor maalesef. Keşke orijinal kapak kullanılsaymış çünkü zaten kitap kapaklarındaki insan suratlarından hoşlanmıyorum, bir de bu kapaktaki kızın saçları falan aşırı yapmacık. 

İçeriğine gelecek olursak, bana göre kitapta belirgin bir betimleme eksikliği var. Okumamın üstünden bir hafta anca geçmiş olmasına rağmen sorsanız ana karakterimizin tipini tarif edemem. Hatta tam olarak şuan kapaktaki hatuna bakıp "kızıl saçlı mıydı bu kız?" diye sordum. 
Kitabın başlangıcını çok ilgi çekici buldum. Hani bazı kitapları elinize alırsınız ilk yirmi otuz sayfası bitmek bilmez ya, işte bu onlardan değil. Bir anda kucaklıyor kurgu sizi. Ayrıca ileri ki sayfalarda aynı şekilde hızlı hızlı ilerliyor. Yazar gereken yerlerde duraksıyor size bir dinlenme süresi tanıyor sonra tam gaz devam ediyor yolculuğuna. 

Ben okulun içinde geçen kurgulara ayrı bir ilgi duyuyorum o yüzden zaten bende bir adım önde başlayan bir kitaptı devamı da fena gelmedi. Olanlar güzel kuşatılmıştı fakat karakter sayısında ciddi bir eksik olduğunu düşünüyorum. Yani ortak salon ve kütüphane gibi ortamlarda öylece araya giren karakterlerin eksikliğini duydum. Olayın sadece Allie'nin arkadaşları arasında dönmesi, başka kimsenin dahil olmaması "okulda bunlardan başka adam yok mu yahu?" diye düşünmeme sebep oldu.

Yurt dışında serinin 5. kitabı da çıkmış, son kitabı mı bilmiyorum ancak sanırsam bu da DEX'in devamını getirmeyeceği serilerden biri. Üzüldüm açıkçası kitap çok üst düzeylerde değil fakat okunmayı hak eden cinstendi. Okuyun yani.

*Umarım daha çok kitap okuyabilirim ve yazılarımın devamı gelebilir çünkü yazmayı gerçekten çok özledim. 
**Ayrıca ufak bir yorumla bu gariban sınav öğrencisini çok mutlu edebilirsiniz.




2 yorum: