22 Kasım 2015 Pazar

Divergent #3 Yandaş - Yorum

Merhabalar! Nihayetinde seriyi tamamlayabildim ve yorumuyla karşınızdayım. Uyumsuz ve Kuralsız yorumuma buradan ulaşabilirsiniz.

Özetle bahsetmek gerekirse Uyumsuz'u beğenmiştim ve seriye de anında Kuralsız'la devam etmiştim ancak Kuralsız beklentimin oldukça altında kalmıştı. Yandaş'a başlamam sanırım bu yüzden bu kadar uzun sürdü. İki koca kitabı bitirince son kitabı da okumak istiyor insan ama korku ve sınav etkeni birleşince okumak bu günlere sarktı. Okudum ve mutluyum. Dört'e ulaşmak zamanımı alacak fakat olabildiğince çabuk okuyacağım. Gelelim Yandaş yorumuna:



Dediğim gibi Yandaş'a oldukça ön yargılı bir halim vardı fakat Tobias'ın gözünden kısımlar olduğunu öğrenince merakım bir hayli arttı. Okumaya başladım hemen. Tobias'ın gözünden görmek olayları, gerçekten ilginçti. Okurken hiç sıkılmadım ve seri boyunca kafamda oluşan soruların cevaplarını nihayet bu kitapta toplu halde aldığımız için oldukça mutluyum. Pek konuya girmek istemiyorum yoksa yazı buram buram spoiler kokar muhtemelen. Sizleri düşünüyorum ve susuyorum. 

Eğer benim gibi Kuralsız'ı beğenmediyseniz ve son kitabı okuyup okumamaktan emin değilseniz çok düşünmeyin derim. Yandaş kesinlikle hızlı toparlanmış bir kitap. Okuması keyifli, bol bol duygu patlamaları, bol bol aksiyon ve heyecan... 
Daha önce tanımaya dahi çalışmadığım, elime bu fırsatın da pek verilmediği karakterleri yakından görme imkanım oldu bu sefer. 
Evet, evet. Açınız okuyunuz efendim.
Fakat söylemeden geçemeyeceğim bir şey var. Yazarı aşk yüklü sahnelerde eksik buluyorum. Hep aynı klişe detaylar. "Onu öptüm." 
"Belimi tuttu."
Elbette bir erotik roman havasında dallandırılıp budaklandırılacak değil bu sahneler fakat biraz daha içleştirme beklerdim. Okurken insana iç geçirtmeli en azından. Onca kötü olayın içinden okuyucuyu bir an için olsun çekip insanlığın birinci kuralı olan iyimser duyguların da her zaman orada olduğunu hatırlatmalı. Tabii bu benim beklentim. Siz böyle ufak detaylara takılmıyorsanız problem yaşayacağınızı sanmıyorum.

Son filmin trailer'ını da buraya bırakıyorum bakmak isteyenler için:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder