23 Kasım 2015 Pazartesi

Neptün'den Notlar - Karakterler Hakkında

Merhabalar. Bugün durduk yere blog yazmak istedi canım ve halihazırda bitmiş bir kitabım olmadığı için gevezelik etmeye karar verdim.
Kitap karakterleri, biz okuyucuların dünyasında en az kitabın içeriği kadar yer kaplıyor diye düşünüyorum. Hal böyle olunca yeri geliyor bir karakter yüzünden tüm kitaptan soğuyor insan. Bu yazının belli bir başlığı yok çünkü dediğim gibi gevezelik edeceğim kafama göre konuşacağım. 

1) KADIN KARAKTERLER:

Fantastik kitapların kadın karakterlerinde ilk aradığım özellik güçlü olmasıdır. Fiziksel anlamda değil, kişilik olarak. Dik duruşunu hep korumalı, asla pes etmemeli. Yapması gereken şey uğruna çok şeyi feda edebilmeli. Buna verebileceğim en iyi örnek Melez Sözleşmelerinden Alex'tir. Kendisini çok sevmemin nedeni de budur. Diğer bir örnek Uyumsuz'dan Tris. Doğrusu Tris'i bir türlü sevemedim fakat hakkını yiyemem, yukarıdaki özelliklerin tamamını barındırıyor benliğinde.
Verebileceğim diğer bir örnek yakın zamanlarda okuduğum Efsane kitabından June. Kitapta, yapmak istememesine rağmen yapmak zorunda hissettiğinden işin peşini bırakmayan, büyük bir iradeyle yoluna devam eden June'u açıkça gördük zaten. 
Yukarıda söylediğim özellik aslında bir çok şeyi kapsıyor fakat ayrıntılı söylemem gerekirse karakterin sulu gözlü olmasından, aşk sarhoşu ya da şıpsevdi olmasından, erkek üstünlüğünü hemen kabul etmesinden ya da hemen hemen her başı sıkıştığında erkek arkadaşına koşmasından pek haz etmiyorum açıkçası. Tabii bu söylediklerimin her birinin istisnaları var. Bunları bir kere yaptı diye karakterden doğrudan soğumuyorum ama bunları sürekli hale getiren karakterlerden de hoşlanmıyorum. Atlantis'in Yükselişi'ni sevmememin en büyük sebebi buydu. Kitaplarımı almadan önce genel anlamda bu kriterlere göre araştırdığım için bu sorunlarla pek karşılaşmıyorum fakat bazen insanın karşısına çıkabiliyor. 

2) ERKEK KARAKTERLER:

Konu erkek karakterlerse bad boy tipleri çoğu kişi gibi benim de ilgimi çekiyor ama onlara saplantılı değilim. Yani normal temiz aile çocuklarına da kötü gözle bakıyor değilim.
Erkeklerde temel olarak aradığım özellik eğer ortada hoşlandığı bir kız varsa ona güven ve saygı duyması, onu koruması fakat koruduğunu ona farkettirmemesi. Evet, biliyorum fazla karmaşık geliyor kulağa. İçinizden "öyleyse sana öyle birini bulmakta iyi şanslar dilerim" tarzı şeyler geçirmiş olabilirsiniz. Eskiden ben de öyle düşünürdüm fakat sonra tam anlamıyla tarif ettiğim karakteri bulabildim. 
Melez Sözleşmeleri'nden Seth. Zaten istisnasız her yazımda Melez Sözleşmeleri'ne dokunduğum için anlamışsınızdır tutkun olduğumu. Fakat bence haklıyım, çünkü Seth gerçekten tam olarak bahsettiğim karakter. Herkes seri boyunca kendisine gıcık oldu, ben ilk kitaptan beri kendisine bayılıyordum. Son kitapta da herkes Seth'in nasıl sevilesi biri olduğunu anladı zaten. 
Seth kadar olmasa da örnek verebileceğim çok fazla karakter var elbette. 
Örneğin Gece Evi Serisi'nde ilk kitaptan 4. kitaba kadar Erik yerine Heath'i severdim. 4. kitapta Stark'la tanışınca Heath'e veda etmek durumunda kaldım fakat onu hala kalbimde yaşatıyorum.
Diğer bir örnek Travis. Tatlı Bela'da, Travis'i hepimiz kötü çocuk olarak tanıdık. Kitap ilerledikçe aslında tanıtıldığı kadar olmadığını fark ettik. Ayaklı Bela'yı okuyunca bu konudaki bütün fikrimiz değişti. Travis, sevdi mi seven, gözü aşık olduğu kızdan başka bir şey görmeyen tiplerden. 
Bu listeye Patch'i ve Day'i de iliştirmeliyim hemen. Serileri tamamlayamadığım için uzun uzun anlatmayacağım onları fakat kesinlikle listeye girmeliler diye düşünüyorum. 

3) SHIPLEDİĞİM ÇİFTLER:

Alex Andros&Seth Diodoros
Nora Grey&Patch Cipriano
Alice Cullen&Jasper Hale
Zoey Kızılkuş&James Stark
June Iparis&Daniel Wing
Nina Grey&Jared Ryel
Katy Swartz&Daemon Black
Alec Lightwood&Magnus Bane
Annie Cresta&Finnick Odair
Katniss Everdeen&Gale Hawthorne
Daecon St. Delphi&Luke (soyadını bilmiyorum)
Clarke Griffin&Bellamy Blake (kitapları okumadım ama diziyi takip ediyorum)



Şimdilik aklıma gelenler bunlar. İçlerinden bazıları benim istediğim şekilde gitmedi tabii ama olsun ben hala böyle olsaydı keşke diyorum. 
Umarım okurken keyif almışsınızdır. Herkese bol kitaplı haftalar dilerim! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder